عکس | هنری در قامت بدرالسماء
کد خبر: 3950648
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵

عکس | هنری در قامت بدرالسماء

نگارگری هنری متعالی و پر رمز و راز است، چنانکه رضا بدرالسماء، هنرمند نگارگر اصفهانی، این هنر را مؤثر در تبیین زبان وحی می‌داند.

به گزارش ایکنا از اصفهان، رضا بدرالسماء، هنرمند نگارگر پیشکسوت اصفهانی، پنجم آذرماه سال 1328 در اصفهان، شهر هنر و گنبدهای فیروزه‌ای به دنيا آمد. او از همان سنين كودكی به هنر نقاشی علاقه‌مند شد و سپس شيفته هنر نگارگری ايرانی شد. عشق و علاقه او به دنيای نقاشی سبب شد پس از پايان تحصيلات متوسطه به‌صورت حرفه‌ای و مستمر در اين عرصه به فعاليت بپردازد و اكنون قريب به 50 سال است كه در عرصه هنر نگارگری نقش‌آفرینی می‌كند. بدرالسماء به‌دلیل تعلقات دینی و مذهبی که دارد، سعی کرده در آثار هنری خود، تعلقات دینی و مذهبی خود را به نمایش بگذارد، به همین دلیل محتوا و درون‌مایه آثار هنری این هنرمند، مبتنی بر آموزه‌های قرآنی و دینی است، چنانکه خود او می‌گوید: هنر به معنای کمال یافتن انسان بوده و نگارگری هنری کمال‌گراست، قرآن نیز همین هدف را دنبال می‌کند و اگر نگارگری در جایگاه خودش که تصویرسازی آیات قرآن است قرار گیرد، می‌تواند انسان را به کمال و آرامش برساند. بهترین زبانی که می‌توان از طریق آن پیام قرآن را تبیین کرد، هنر نگارگری است که ظرفیت فوق‌العاده‌ای در این زمینه دارد، ولی متأسفانه در طول تاریخ بی‌مهری‌های زیادی نسبت به این هنر صورت گرفته و باعث شده تا نگارگری مغفول و مظلوم واقع شود. 

بدرالسماء در سال 1387 موفق به اخذ درجه يک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شد. وی تصاویر برخی از آثار هنری خود که درون‌مایه قرآنی، دینی و انقلابی دارد را در اختیار خبرگزاری ایکنا در اصفهان قرار داده است که در ادامه این تصاویر را مشاهده می‌کنید. 

انتهای پیام
captcha